2 Kasım 2008 Pazar

Ev Dekorasyonu ve Psikolojimiz

Ne tarz ev dekorasyonu seçerseniz seçin ama bence önemli olan minumum eşya kullanmak en iyisi.Ortalıkda ne kadar az eşya olursa o kadar psikolojik olarak rahat ettiğimizi düşünüyorum.

Ortalıkda az eşya olması ruhen dinlenmemizi sağlıyor.Seçtiğimiz renkler de son derece önemli.Bence insan kullanmadığı hiç bir ev eşyasını evinde saklamamalı. Herşeyin en iyisini kendimize kullanmalıyız. Hiç kullanılmayan bir kenarda vitrinin bir köşesinde yıllarca duran eşyalarımız olmamalı.Aksi halde evimizde biz değil o kullanmadığımız eşyalar rahat ediyor.
Genelde salon evin en özenle döşenmiş yeridir ama nedense çoğu kişi o salonun kapısını kilitler ve oraya ancak misafir girer.Yemek takımları misafirler için saklanır. O mobilyalara oturulmaya kıyılamaz. Yahu kaç yıllık ömrümüz var şunun şurasında.

Ben bu sene yeni evime taşındım ve hayat felsefemi tamamen değiştirip kullanmadığım tüm fazla ev eşyasını dağıttım. Kendime yepyeni yemek takımı ve yeni ev eşyası aldım ve hepsini kullanıyorum.Hatta bir de hediye paketi yaptırdım kendiciğim için,yani kendime ev eşyası hediye ettim:)) Çok da mutlu oldum.Doğrusu bu kısacık hayatda biraz da kendimiz için yaşamamız gerek olduğunu ömrümüzün bu son demlerinde anlayabildiğim için de kendimi şanslı sayıyorum.

Ortalıkda ne kadar az eşyanız olursa o kadar temizliği de rahat olur ve stress azalır.Bunu bir düşünün derim.